Δραστηριότητα 3Γ- Ενσωμάτωση τεχνολογίας-Θεωρίες μάθησης
John B. Watson
Ο John Broadus Watson(1878-1958) γεννήθηκε στις 9 Ιανουαρίου
στο Γκρινβιλ της Νότιας Καρολίνας. Η θρησκεία ήταν σημαντική στα πρώτα χρόνια
της ζωής του. Η μητέρα του Watson
ήταν
πολύ θρησκευόμενη. Η Emma
όπως την έλεγαν ονόμασε τον μικρότερο γιο της John Broadus Watson από το όνομα του John Albert Broadus ο οποίος ήταν ένας από τους
ιδρυτές της θεολογικής σχολής βαπτιστών του νότου που βρίσκονταν στο Γκρινβιλ λίγους
μήνες πριν από την γέννηση του John τον
Ιανουάριο του 1878. Ο John
είχε
ορκιστεί στην μητέρα του ότι θα γινόταν πάστορας επειδη ήταν ‘’τεταγμένος’’. Αν
και η μητέρα του Watson
ήταν
θρησκευόμενη ο πατέρας του από την άλλη δεν ήταν καθόλου. Έπινε συνεχώς, έβριζε
και σε κάποια φάση έφυγε από το σπίτι και άφησε τον Watson μόνο με την μητέρα του σε ηλικία 13 ετών.
Ο Watson είχε
στενές σχέσεις με τον πατέρα του και μετά την φυγή του ο Watson συνελήφθηκε 2 φορές μια για συμπλοκή
και μια άλλη γιατί άρχισε να πυροβόλα στην μέση του Γκρινβιλ. Επίσης ο John Watson είχε
μια ιδιαίτερη φοβία στο σκοτάδι την οποία του την δημιούργησε η νταντά του λέγοντας
του ότι αν περπατά μόνος στο σκοτάδι θα τον απαγάγει ο σατανάς και θα τον πάρει
στην κόλαση. Προσπάθησε αρκετές φορές να χρησιμοποιήσει συμπεριφοριστικές αρχές
για την δική του θεραπεία αλλά απότυχαν όλες με αποτέλεσμα ως ενήλικος να είχε πολλές
φορές κατάθλιψη αλλά και να κοιμάται με το φως του δωματίου ανοιχτό.
Τρόποι συμπεριφοράς και πως μελετούνται:
Για
τον Watson
υπήρχαν
τέσσερις τύποι συμπεριφοράς: O
πρώτος
τύπος ήταν η «έκδηλη μαθημένη συμπεριφορά» όπως η ομιλία η «άδηλη μαθημένη συμπεριφορά»
όπως ο αυξημένος καρδιακός ρυθμός που προκαλείτε από κάτι που μπορεί να φοβόμαστε
η «έκδηλη μη μαθημένη συμπεριφορά» όπως το φτέρνισμα και η «άδηλη μη μαθημένη συμπεριφορά»
όπως οι εκκρίσεις του αδένα. Συμφώνα με τον Watson ότι κάνει ο άνθρωπος συμπεριλαμβανομένης
και της σκέψης μπαίνει σε μια κατηγορία από αυτές. Επίσης για την μελέτη της συμπεριφοράς
πρότεινε τέσσερις μεθόδους: Την παρατήρηση, φυσιοκρατική η ελεγχόμενη, την μέθοδο
του εξαρτημένου αντανακλαστικού την δοκιμασία και τις λεκτικές αναφορές. Ο Watson δεν χρησιμοποιούσε την λεκτική συμπεριφορά
ως μέσο μελέτης συνείδησης.
Γλώσσα και σκέψη:
Η αμφιλεγόμενη
πλευρά της θεωρίας του Watson
ήταν
η γλώσσα και η σκέψη. Υποβίβασε την γλώσσα και την σκέψη σε κάποια μορφή συμπεριφοράς
και τίποτα περισσότερο. Για τον Watson η ομιλία
δεν παρουσίαζε ιδιαίτερο πρόβλημα ήταν απλώς ένας τύπος έκδηλης συμπεριφοράς.
Για το πρόβλημα της σκέψης υποστήριξε ότι η σκέψη είναι υποδουλωμένος η
υποφωνητικος λόγος. Η ομιλία παράγεται από σημαντικές κινήσεις της γλώσσας και
του λάρυγγα και ο Watson
υπέθεσε
ότι πολύ μικρές κινήσεις της γλώσσας και του λάρυγγα συνοδεύουν την σκέψη.
Συναισθήματα:
Ο Watson πίστευε
ότι με την κατασκευή και τα βασικά αντανακλαστικά, τα συναισθήματα του φόβου,
της οργής και της αγάπης είναι κληρονομικά. Επιπλέων όλα τα συναισθήματα που έχουν
οι ενήλικες προέρχονται από τον φόβο την οργή και την αγάπη. Είπε ότι κάθε βασικό
μας συναίσθημα εχει ένα χαρακτηριστικό πρότυπο και ένα πρότυπο έκδηλων αντιδράσεων
που συνδέονται μαζί του Π.χ με τον φόβο υπάρχει η συγκράτηση της αναπνοής με
την οργή υπάρχει η ακαμψία του σώματος και με την αγάπη τα χαμόγελα. Για τον Watson οι τρεις σημαντικές πλευρές των συναισθημάτων
είναι τα ερεθίσματα που προκαλούν εσωτερικές και εξωτερικές αντιδράσεις, τα αισθήματα
και οι αισθήσεις δεν είναι σημαντικά.
Η θεωρία του συμπεριφορισμού:
Ο
μπιχεβιορισμος ασχολείται περισσότερο με την παρατήρηση της εξωτερικής συμπεριφοράς
ανθρώπων και ζωών και όχι στις νοητικές διεργασίες. Η μελέτη της συνείδησης θεωρείται από τους υποστηρικτές της
θεωρίας ως μη αντικειμενική, αντίθετα η μελέτη της συμπεριφοράς είναι αυτή που
έχει τη μεγαλύτερη σημασία. Οι ανθρώπινες
αντιδράσεις εξαρτώνται από το τι έχει μάθει ο άνθρωπος και από το περιβάλλον
του ‘’Το τι είμαστε εξαρτάται εξ’ ολοκλήρου από αυτά που έχουμε μάθει’’ είπε ο Watson.
Μάθηση:
Το πείραμα με τον μικρό Albert:
Το πείραμα έγινε
στο πανεπιστήμιο John
Hopkins. O Watson πήρε ένα βρέφος
το ονόμασε Albert και ήθελε να αποδείξει
ότι δεν γεννιόμαστε με τις φοβίες και ότι δημιουργούνται από το περιβάλλον μας,
και με τον καιρό αυτές οι φοβίες μπορούν
να ελεγθούν. Ο Watson
έβαλε
τον μικρό Albert σε ένα δωμάτιο
μαζί με ένα ποντίκι και είδε ότι το παΐδι δεν φοβόταν το ποντίκι αντιθέτως έπαιζε
μαζί του όπως είχε προβλέψει ο Watson
αρχικά.
Στην συνεχεία όποτε το παιδί άγγιζε τον ποντικό ο Watson έκανε ένα δυνατό
ήχο με αποτέλεσμα το παιδί να αρχίσει να κλαίει. Το αποτέλεσμα ήταν μετά ο μικρός
Albert να μην θέλει
να βλέπει το ποντίκι και έκλαιγε όποτε το έβλεπε και αυτό αλλά και ότι έμοιαζε
με το λευκό ποντίκι. Υπήρξαν πολλές αντιδράσεις πιο μετά για τον λόγο του ότι ο
Watson δεν ασχολήθηκε
αργότερα με τον Albert για να του ξεπεράσει
τον φόβο που ο ίδιος του δημιούργησε.
Πολύ καλη δουλεία κορίτσι μου με εκπλήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝικόλ μου αυτό που έκανες ήταν μια αρκετά καλή δουλεία ανάλυσες το θέμα σου αρκετά καλά. Ήταν πολύ ενδιαφέρον αυτά που ανέφερες, αλλά και τα βίντεο που πρόσθεσες για να εμπλουτίσεις την εργασία σου. Ήταν μια πάρα πολύ καλή προσπάθεια, και ήταν όλα ξεκάθαρα για το τι ήθελες να πεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝικόλ μου υπέροχη δουλειά! Η ανάλυση σου για τον John B. Watson είναι πολύ ξεκάθαρη και έχεις θίξει όλα τα σημαντικά τα οποία έχει αναφέρει ο πιο πάνω θεωρητικός. Ήταν πολύ ενδιαφέρον και όλα τα βίντεο και οι εικόνες που χρησιμοποίησες ήταν εξαιρετικές.
ΑπάντησηΔιαγραφή