Η προσέγγιση αυτή αξιοποιεί το μοντέλο χρήσης υπολογιστών, όπου κάθε μαθητής έχει το δικό του προσωπικό υπολογιστή στο σχολείο, τον οποίο μεταφέρει καθημερινά και στο σπίτι. Η προσέγγιση αυτή ξεκίνησε με πρωτοβουλία του Α’ Δημοτικού σχολείου Κολοσσίου και σχεδιάστηκε και υποστηρίζεται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου. Η πιλοτική εφαρμογή του Προγράμματος είχε διαρκέσει δύο χρόνια, και είχε ως στόχο τη δυνατότητα μέγιστης αξιοποίησης και ενσωμάτωσης τεχνολογικών μέσων στη μαθησιακή διαδικασία μέσα από σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης.Για την υλοποίηση του προγράμματος αναπτύχθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο διαδικτυακό περιβάλλον μάθησης, το οποίο εμπλουτίζεται από την εκπαιδευτικό της τάξης. Στο περιβάλλον αυτό, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί είχαν πρόσβαση στο περιεχόμενο της μάθησης αλλά μπορούσαν να επικοινωνούν μεταξύ τους εκτός των στενών ορίων της τάξης. Περιλάμβανε όλα όσα χρειάζεται ο μαθητής, καθώς και οι γονείς, για το καθημερινό τους μάθημα, ηλεκτρονικά προφίλ και πορτοφόλιο των μαθητών, προγράμματα τηλεδιασκέψεων, ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες, λεξικά, και κυρίως μια εκτενή ανάλυση της ύλης της Γ’ τάξης, μέσα από μια καθοδηγημένη διάταξη συνδεδεμένη με προγράμματα μοντελοποίησης, προγράμματα ιδεατής πραγματικότητας, ιστοεξερευνήσεις κ.ά. Η ενημέρωση των γονέων ήταν άμεση και φυσικά «Όταν λείπω», λέει ένας μαθητής, «δε θα χάνω το μάθημα!!!».Παράλληλα, οι 22 μαθητές που συμμέτυχαν στο Πρόγραμμα είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε τοπικά και διεθνή προγράμματα με θέματα που αφορούν νέες τεχνολογίες, όπως το διαγωνισμό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για ανάπτυξη σύντομου βίντεο για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, το ερευνητικό πρόγραμμα SHOUT του Smithsonian Institution στη Washington και της εταιρείας Microsoft, αλλά και να συνεργαστούν με άλλα σχολεία σε όλο τον κόσμο.
https://www.lucidchart.com/invitations/accept/fcd4555e-f37e-4de4-8785-c0076cb518c3Νικόλ Γεωργίου
Χαρά Χ΄΄Χριστοδούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου